trwa ładowanie paska...
16-11-2018, 15:29:33 *
Aktualności:
Wybierz jezyk:
 
   Forum   Regulamin Zaloguj się Rejestracja   Tagi
Strony: Pierwsza « 1 ... 19 20 21 22 23 ... 41 » Ostatnia +   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Helikon 2015  (Przeczytany 91890 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
tomking
Opinii: (18)
Ekspert
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 47
Miejsce pobytu: Katowice
wiadomości: 2094





Ignoruj
« Odpowiedz #300 : 05-07-2017, 11:31:33 »

Każdy wie że "całej dupy" się nie pokazuje!        
Zapisane

Rzeczą ważniejszą od wiedzy jest wyobraźnia.
zirkau
Opinii: (1)
Ekspert
*****
Offline Offline

wiadomości: 3492





Ignoruj
« Odpowiedz #301 : 05-07-2017, 11:44:19 »

ale to działanie na krótkę metę. Potem człowiek przestaje zwracać uwagę na katalog.
Zapisane
Japcun
Opinii: (0)
Zaawansowany użytkownik
****
Offline Offline

wiadomości: 300


https://fr.pastebin.ca/2835531




Ignoruj
« Odpowiedz #302 : 05-07-2017, 15:37:26 »

Serio tak uważacie, że helikon umyślnie tworzy spoilery, zajawki, wrzutki na temat swoich produktów?
Których wie, że nie wprowadzi.
Żeby podtrzymać zainteresowanie marki?

« Ostatnia zmiana: 05-07-2017, 15:48:00 wysłane przez Japcun » Zapisane
pepe
Opinii: (7)
Ekspert
*****
Offline Offline

wiadomości: 714





Ignoruj
« Odpowiedz #303 : 05-07-2017, 16:19:52 »

Kiedyś pewnie wprowadzi, ale znacznie zmodyfikowany w stosunku do pierwszego prototypu. Prześledź sobie zmiany, jakim ulegał mityczny smock Supera - uległ on już znaczącym zmianom na przestrzeni lat (sic!). Dotyczy to zarówno konstrukcji, jak i materiałów. Ale cały czas toczy się wokół niego dyskusja, zainteresowanie potencjalnych klientów jest stale podsycane zarówno przez nich samych, jak też częściowo przez autora projektu - Supera. Ten robi to dyskretnie publikując jakieś fotki ze szkoleń, napędzając zainteresowanie. Sam Helikon zapewne przyjmuje politykę częściowego zaspokajania rynku. Chodzi o to, że jak rzuci zestaw produktów do sprzedaży, klientów nie będzie stać na kupienie zestawu. Co innego, jak nastąpi ich stopniawana podaż - np. co kilka miesięcy. Stać Cię będzie kupić w styczniu plecak, w kwietniu smock, w sierpniu pouch, w grudniu poncho, itp. Na tym to z grubsza polega.

Zapisane

cycylio
Opinii: (1)
Ekspert
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Miejsce pobytu: Katowice
wiadomości: 744





Ignoruj
« Odpowiedz #304 : 05-07-2017, 16:35:01 »

Byłem napalony na smocka 2013 (2012? )  ? jak dobrze pamiętam rok od którego się zaczęły prace i obietnice xD. Teraz na bluzę a'la dresową, roll mana....i dalej cisza, duży plus, że super odpowiedział na moje pytania po drugim ataku....Helikon niestety co roku podaje masę produktów....które, by chciał dodać do oferty, albo kiedy bada tylko zainteresowanie rynkowe.
Zapisane

Pamiętaj, nigdy nie staniesz się naprawdę wolny, jeśli będziesz kogoś tak bezgranicznie podziwiał.

– Samotność szybko się nudzi!
– Zdziwił byś się, jak wiele ją lubi.
wolf2
Opinii: (0)
Użytkownik
**
Offline Offline

wiadomości: 52




Ignoruj
« Odpowiedz #305 : 05-07-2017, 16:38:14 »

Pisałem do Helikona to powiedzieli że do jesieni smock  powinien się pojawić .
Zapisane

tomking
Opinii: (18)
Ekspert
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 47
Miejsce pobytu: Katowice
wiadomości: 2094





Ignoruj
« Odpowiedz #306 : 05-07-2017, 17:13:56 »

Powyższą wypowiedź proponuję dać do "Military Humor" 

A na pewno wydrukować i oprawić w ramkę! (tylko nie zapomnijcie o dacie  )
Zapisane

Rzeczą ważniejszą od wiedzy jest wyobraźnia.
pepe
Opinii: (7)
Ekspert
*****
Offline Offline

wiadomości: 714





Ignoruj
« Odpowiedz #307 : 05-07-2017, 17:15:17 »

Najpierw mówił Super, teraz mówi Helikon.  Z politowaniem
I tak od kilku lat...
Zapisane

Fred
Opinii: (0)
Aktywny użytkownik
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 49
Miejsce pobytu: Suburbium varsoviensis
wiadomości: 239




Ignoruj
« Odpowiedz #308 : 05-07-2017, 17:17:49 »

Pisałem do Helikona to powiedzieli że do jesieni smock  powinien się pojawić .

Ale w którym roku to już profilaktycznie nie podali?
Zapisane
wolf2
Opinii: (0)
Użytkownik
**
Offline Offline

wiadomości: 52




Ignoruj
« Odpowiedz #309 : 05-07-2017, 17:18:19 »

Wiem wiem nie powiedzieli do której jesieni  
Zapisane

Japcun
Opinii: (0)
Zaawansowany użytkownik
****
Offline Offline

wiadomości: 300


https://fr.pastebin.ca/2835531




Ignoruj
« Odpowiedz #310 : 05-07-2017, 18:19:23 »

Nie wiem...

być może naiwnie twierdzę, że nie ma to sensu.

Pracuję w firmie która też coś produkuje.
Tworzymy produkt i go sprzedajemy na całym świecie.

Wiem, że wiele rzeczy nie wchodzi do produkcji bez żadnego konkretnego powodu.
Serio
Jakoś umierają projekty lub są odkładane.
bez daty, na później.
I tak wiszą...

my coś wymyślamy, tworzymy itp
Nasi odbiorcy są zajarani.
Super, wreszcie na coś takiego czekaliśmy.
Oczywiście nigdy nie jest wystarczająco good.
Aczkolwiek fajnie , że myślimy i rozwijamy jakieś serie naszych produktów.

feedback od potencjalnych klientów mamy ok. warto robić, zarobimy.
Produkcja no problem. Maszyny mamy, dostosujemy ciut, Troszkę kasy trzeba wyłożyć, ale stosunkowo mało więc jazda.
Wszytko ok. idealna sytuacja na wprowadzenie produktu.
Konkurencja nawet ma coś co celuje w tych samych klientów i to sprzedaje.
Tylko nasze lepsze i tańsze. Plus mamy klienta gdzie dzwonimy i mówimy :"JEST, chcecie?
Tak spoko ileś tam na testy poproszę."

I HU....

nie robimy.
Czemu?
w sumie nikt nie wie.
Najczęściej sprawy bieżące przytłaczają.
Tak, że wymyślamy i działamy za tydzień, to działają startupy.

Się rozpisałem...


To, że X firma coś pokazuje robi zajawkę i tego nie wprowadza to nie znaczy , że robi to aby sprzedać więcej innych rzeczy.
Realnie pokazując super duper nowe produkty to deprecjonuje stare.



Dopinacie do teorii supera.
Większość z rzeczy które miałyby wyjść są z linii survivaltech.
Domyślam się, że mają "pajdę" od sprzedaży  albo inny deal który raczej zakłada sprzedaż

Gdzie tu miejsce na promowanie produktu który nie wyjdzie. Po kiego...

Ewentualnie promują survivaltech

PEPE poruszył temat matyldy. Pomyślcie ile czasu spędził nad tym plecakiem zamiast siedzieć z Matyldą. Nazwał plecak imieniem córki.
tja... logiczne. Teraz go nie wprowadźmy tylko sprzedajmy więcej satchela czy tych kieszonek ich. C, mon

po co to? Żeby podtrzymać hype  firmy helikon żeby sprzedała więcej starych rzeczy od których nic nie mają?

Nie hejtujcie mnie.
Może jestem naiwny.
Świat jest zły , ale nie jest taki prosty.

A lesovik wszystko co zapowiedział to wprowadził.

Lesovik ma 50% "wprowadzalności" 
« Ostatnia zmiana: 05-07-2017, 22:53:26 wysłane przez Japcun » Zapisane
pepe
Opinii: (7)
Ekspert
*****
Offline Offline

wiadomości: 714





Ignoruj
« Odpowiedz #311 : 05-07-2017, 19:34:06 »

Lesovik zapowiadał Grozę 2 (tarpa i hamak) na kwiecień br. Hamak pojawił się chyba w maju, tarpa nie ma do dziś. Mylisz się, przyjacielu.

To, że Super wymyślił fajny plecak, nie znaczy, że Helikon tak szybko go wyprodukuje. Dobre chęci, pomysłowość i pracowitość Pawła nie muszą zbiegać się z polityką firmy. Na razie go nie ma, czekamy do końca roku, bo przecież jest w katalogu na ten rok. Zobaczymy...

Nowe produkty wprowadzane są do produkcji i sprzedaży, by przystosować się do rosnących wymagań i życzeń klientów. Tak, stare rzeczy muszą pójść w kąt, ale takie są prawa rynku. Robi to i sam Helikon (SFU Next, koszula Defender - nowa ma się pojawić ) i inni, np. Wisport. To normalne, logiczne działanie w biznesie. Spójrz na branżę samochodową - tam non stop poprawiane są stare modele.

Dziękuję za Twój post. Nikt Cię nie powinien hejtować, bo przemawiają za Tobą realne, nie wymyślone jak widać doświadczenia.

Edzia: hamak Lesovika to oczywiście Pantera.
« Ostatnia zmiana: 05-07-2017, 19:44:05 wysłane przez pepe » Zapisane

GreenEbr
Opinii: (10)
Zaawansowany użytkownik
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
wiadomości: 267




Ignoruj
« Odpowiedz #312 : 05-07-2017, 21:27:38 »

z igły widły
To nie jest tak z tymi nowymi gratami...
Szycie czegokolwiek to nie taka prosta sprawa, dużo rzeczy wychodzi podczas produkcji i są straty itd itd, ale pewnie nie o to chodzi.
Trzeba mieć moce przerobowe i kasę. Jak na maszynie u skośnookiego leży cargo to będzie leżeć aż do zrobienia zapasu magazynowego, dopiero później wejdzie następna rzecz.
Myślę że to wczesne wyprzedzanie tego co mają wypuścić, to wina targów. Zgodzę się że trochę to napala klienta, ale od tego jest marketing i jest on w każdej większej branży.
Dziwne jest to, że w ogóle jest dyskusja na ten temat, bo w sumie kiedy wyjdzie to wyjdzie i nam nic do tego, no chyba że mamy zamiar konkurować, to wtedy niech nie wypuszczają
W ogóle zauważyłem że jak na takie tematy lecą spiski, to co się wyprawia z poważniejszymi rzeczami gdzie w grę wchodzą miliony ludzi i każdy daje cegiełkę do jakieś tam magicznej teorii.
Faktycznie niewiedza boli.
Zapisane
pepe
Opinii: (7)
Ekspert
*****
Offline Offline

wiadomości: 714





Ignoruj
« Odpowiedz #313 : 06-07-2017, 09:46:40 »

Oczywiście, masz dużo racji. Z tym, że np. w przypadku smocka superowo-helikonowego marketning, o którym wspominasz, zwyczajnie zawodzi. Wydaje się, że to już nie jest kwestia produkcji i gromadzenia zapasów magazynowych - to rozwlekły, ślimaczący się proces, który nie wiadomo czym się zakończy i nie wiadomo, co tak naprawdę wpływa na komiczne już opóźnienie. Przecież są pomysły i prototypy, są technologie a co najważniejsze - jest rynek i wygłodniali klienci. Niemoc produkcyjna? A co to obchodzi klienta - on chce mieć i już. Jeśli poważna firma zapowiada, że da mu upragniony produkt, to ma dać - inaczej klient kupuje u konkurencji. Albo zaczyna hejtować, psując wizerunek firmy.
Dziwisz się, że jest dyskusja? A po co istnieje to forum?  A poza tym "bardzo mi do tego", kiedy wyjdą zapowiadane produkty, bo na niektóre z nich czekam i jestem tym bardzo zainteresowany. Dlatego o nich dyskutuję. Może są to supozycje, ocierające się o teorię spiskową, owszem, ale nie mam pelnej wiedzy na temat strategii rynkowej Helikona, a oceniam ją wyłącznie na podstawie zaistniałych faktów. A te nie są zbyt korzystne dla tej firmy, jak choćby omawiane opóźnienia i wprowadzanie produktów na rynek poza związanym z nimi sezonem.
Zapisane

Palowski
Opinii: (7)
Ekspert
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 29
Miejsce pobytu: BB/Krk
wiadomości: 1127


wiszę w hamaku


WWW

Ignoruj
« Odpowiedz #314 : 06-07-2017, 09:49:35 »

Czołem!

Witam kolegów z dawnych czasów, kolegów, których nie znam również witam i króciutko się przedstawiam: jestem Rafał z Lesovika. Jestem odpowiedzialny między innymi za projektowanie i ulepszanie produktów, nadzór nad procesem produkcji, kwestie techniczne, zaopatrzenie w materiały specjalistyczne.

I z marszu do tematu:
mamy żelazną zasadę, że oficjalnie nie pokazujemy, nie chwalimy się i ogłaszamy nowych produktów do momentu, aż nie mamy ich fizycznie w ręce, gotowych do puszczenia w świat. Równoległą zasadą jest to, że zanim cokolwiek zostanie wypuszczone do oferty to musi być dopracowane w maksymalnym stopniu, jaki w danym czasie jest dla nas osiągalny – logistycznie i technologicznie.

Śledząc nasz fanpage na fb czy stronę www możecie zobaczyć, że nie pokazujemy postów typu "soon...", "już wkrótce..." itp. Nie fotografujemy się z prototypami.

"Podgrzewanie" temperatury kiedy produkt nie jest gotowy do pełnej sprzedaży to pułapka – powstają rozbudzone nadzieje, potem zainteresowanie zmienia się w okres cierpliwości, etap cierpliwość zmienia się w etap zmniejszonej cierpliwości, a potem już tylko irytacja.

Jednocześnie mnóstwo osób pyta – w wiadomościach prywatnych, w mailach, na forach, na grupach dyskusyjnych, przez telefon. Powiedzieć komuś zainteresowanemu "Elo, nie ma i nie wiem kiedy będzie, NARA" to jak strzał w pysk albo szepnięcie do ucha kochance "masz nieogolone nogi" w momencie, kiedy już kotłujecie się w łóżku. No niefajnie, totalny turn-off. Więc kiedy w węższych kręgach ktoś prosi mnie o informacje czy odpowiedź to mówię – pracujemy. W miarę możliwości, na tyle na ile pozwala mi moje pojęcie "tajemnicy firmowej", zdradzam więc dokładnie tyle, ile mogę żeby przekazać możliwie precyzyjną informację – bo tego po prostu chcecie, inaczej byście nie pytali!

Jak to jest z Grozą 2?
Kiedy wycofaliśmy z oferty Grozę 1 chciałem zostawić informację, tak samo zresztą jak zrobiłem z Otulem v2014 i Panterą 1, żeby nie pozostawić odbiorców w zawieszeniu, w nicości – "Wyprzedaliśmy, pracujemy nad nową wersją". Błędem było jednak określenie konkretnego terminu, bo proces stworzenia nowego produktu o tym poziomie skomplikowania jest zależny od wielu ogniw łańcucha dostaw i produkcji. Dwa z nich się wysypały. Premiera się przesunęła. Musieliśmy dopracować dwa elementy: system zawieszenia (prototypowa wersja nie była doskonała – działała, ale w niektórych skrajnych warunkach nie tak, jak powinna) oraz technologię podklejania.

Efekt jest taki, że od przyszłego tygodnia rusza już szycie. Wszystkie elementy składowe czekają w magazynie, wszystkie technologie stosowane w produkcji są dopracowane i na tiptop.

Tak, jak słusznie piszecie, wbrew pozorom to nie jest hopsiup żeby doszyć sobie nowego tarpa. Gdybym miał zrobić jedną sztukę na użytek własny, czyli byłbym w wstanie zaakceptować pewne niedoskonałości – no problem, jeden dzień i gotowa. Jeżeli jednak mówimy o produkcie, który ma być najdoskonalszym tarpem, jakiego widziała polska scena – to najgorszym co mogę zrobić byłoby zgodzenie się na nawet małą niedoskonałośc, zrobienie falstartu i spalenie tematu. Zdecydowanie lepiej jest, przede wszystkim dla Was, gości którzy wyłożą na nasz produkt pieniądze, poczekać i dostać produkt perfekcyjny niż pospieszyć się i złapać coś niedopracowanego... w imię czego? Założonego rok wcześniej terminu?

Zimą tego roku rozmawiałem z gościem odpowiedzialnym za produkty marki Hilleberg (namioty). Powiedział, że nie raz wpadają do nich dystrybutorzy pytając "Hej, Sven, kiedy nowa wersja Gallo? Bo już by wypadało wrzucić w ofertę, kaskę narąbać". Sven na to "Stary, będzie jak będziemy w 100% pewni, że jest doskonały". I tak działają, dopóki namiot nie spełnia absolutnie wszystkich założeń, dopóki nie jest najlepszymw  swojej klasie – dopóty nie będzie udostępniony szerokiej publiczności. W ten sposób Hilleberg wyłamał się z owczego pędu rynku turystycznego, który żyje nie cyklem opracowania produktów, ale cyklem kolejnych wystaw i targów, na których trzeba coś pokazać, żeby zabłysnąć. Efektem jest szereg produktów, które są puszczone kiedy tylko fabryka pozwoli, ale pełne wad wykonania (słabe i niedokładne szycie, źle zamontowane elementy, rozklejające się buty itp.) oraz takich, na których ktoś przyoszczędził czasu koncepcyjnego/projektowego (w wyniku czego produkt ma rażące błędy konstrukcyjne, na przykład zrobienie pojedynczego szwu w miejscu, które jest narażone na największe przeciążenia, gdzie powinno stosować się przeszycie potrójne, poczwórne... mam w tej chwili w ręce taki produkt). Przykłady można mnożyć.

Także podsumowując ten obszerny wywód (dzięki za wytrwałość):
1. Cykl życia produktów Lesovika uzależniony jest w 100% od ich dopracowania do poziomu klasy światowej
2. "Przecieki" o nowych produktach pojawiają się wyłącznie w małej skali (np. zdawkowy komentarz pod postem, wiadomość prywatna) i służą tylko zaspokojeniu indywidualnej ciekawości pytającego.
3. Nie chwalimy się, nie prezentujemy, nie fotografujemy z prototypami.

« Ostatnia zmiana: 06-07-2017, 09:56:55 wysłane przez Palowski » Zapisane

🐴
Strony: Pierwsza « 1 ... 19 20 21 22 23 ... 41 » Ostatnia +   Do góry
  Drukuj  

 
Skocz do:  

Podobne tematy
Temat Zaczęty przez Odpowiedzi Wyświetleń Ostatnia wiadomość
Taktyczne hity i kity allegro itp. 2015 Ogólne « 1 2 ... 46 47 » F.T.N 703 175613 Ostatnia wiadomość 30-12-2015, 09:33:11
wysłane przez PieTrzaK
Zlot knives.pl 2015 Imprezy « 1 2 » mgr_scout 15 21394 Ostatnia wiadomość 25-10-2015, 16:14:50
wysłane przez mgr_scout
trochę zdjęć z norwegii 17-31.08.2015 Galeria Azbuga 5 2521 Ostatnia wiadomość 03-09-2015, 10:16:21
wysłane przez mgr_scout
Wytyczne ERC 2015 Pierwsza pomoc Cyrith 2 2160 Ostatnia wiadomość 16-01-2017, 12:38:15
wysłane przez elrond33
Wytyczne ERC 2015 Pierwsza pomoc Cyrith 1 3877 Ostatnia wiadomość 15-10-2015, 15:10:56
wysłane przez Loki