trwa ładowanie paska...
20-02-2020, 08:05:43 *
Aktualności:
Wybierz jezyk:
 
   Forum   Regulamin Zaloguj się Rejestracja   Tagi
Strony: 1   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bieg 3000 m.Jak poprawić wyniki?  (Przeczytany 26016 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
marcin1212
Opinii: (2)
Aktywny użytkownik
***
Offline Offline

wiadomości: 116




Ignoruj
« : 22-04-2013, 13:41:04 »

Witam. Czeka mnie egzamin z biegu ma 3 km(za miesiąc).Przyznam ze trochę się zapuściłem i potrzebuje dobrego treningu . Czy ktoś może mi jakoś doradzić?
Pzdr
Zapisane
Lary
Opinii: (0)
Zaawansowany użytkownik
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
wiadomości: 374





Ignoruj
« Odpowiedz #1 : 23-04-2013, 00:18:44 »

W miesiąc? Toś dał plamy.

Biegaj co dwa dni, najlepiej interwałami, żeby przyzwyczaić płuca do dużego wysiłku. Do tego basen w dni niebiegające i tak w koło macieju. W każdy weekend rób sprawdzian na 3 km. Nic więcej Ci nie pomożemy, Rzymu w jeden dzień nie zbudowano.

Jaki masz teraz czas na 3 km?
Zapisane
marcin1212
Opinii: (2)
Aktywny użytkownik
***
Offline Offline

wiadomości: 116




Ignoruj
« Odpowiedz #2 : 23-04-2013, 22:18:29 »

15 min . Muszę zejść minutkę niżej
A masz może dobry plan na te interwały kolego?
Zapisane
WojaK
Opinii: (9)
Zaawansowany użytkownik
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 31
Miejsce pobytu: Bytom
wiadomości: 484


komu w droge temu trampki :-)


WWW

Ignoruj
« Odpowiedz #3 : 24-04-2013, 01:31:32 »

Ja zawsze biegalem na maxa 5km po czasie organizm sam sie przyzwyczail do 3km moj czas to ok.12min czesto 11:50. W miesiac to raczej poprawisz sie o tyle, ze nie przewrocisz sie przed meta. Staraj sie nie biegac 3km tylko troche dluzsze dystanse, zeby wyrobic sobie zapas energii podczas szybszego tempa. To tylko moj sposob pozdro
Zapisane

W imieniu wytwórni filmowej "Wild Mountain"i"Wieczorek Expeditions Team" zapraszam do oglądania filmów i seriali o tematyce Survivalowej, Turystycznej i Ekspedycyjnej.
Wszystkie nasze filmy znajdziecie na www.wildmountain.republika.pl oraz www.extreme-survival.pl Posiadamy kanały na "FB" i "YT"
Lary
Opinii: (0)
Zaawansowany użytkownik
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
wiadomości: 374





Ignoruj
« Odpowiedz #4 : 24-04-2013, 09:27:19 »

1 km rozgrzewki truchtem, rozciąganie, 300 metrów sprint, 300 metrów trucht (takim trybem zrobić 3 km), na koniec lekka rozbiegówka truchtem, rozciąganie i fajrant. Taki dystans nie powinien być dużym obciążeniem dla organizmu, więc możesz próbować takiego programu rano i wieczorem w dni biegające. Istotne, żebyś w tym okresie dbał o nogi i spał odpowiednią ilość czasu.

W miesiąc, jeżeli się uprzesz i systematycznie podejdziesz do przygotowań powinieneś zejść tę jedną minutę w dół, zwłaszcza, że na zadanym odcinku to będzie po 20 sekund na kilometrze.
Zapisane
marcin1212
Opinii: (2)
Aktywny użytkownik
***
Offline Offline

wiadomości: 116




Ignoruj
« Odpowiedz #5 : 24-04-2013, 20:34:44 »

1 km rozgrzewki truchtem, rozciąganie, 300 metrów sprint, 300 metrów trucht (takim trybem zrobić 3 km), na koniec lekka rozbiegówka truchtem, rozciąganie i fajrant. Taki dystans nie powinien być dużym obciążeniem dla organizmu, więc możesz próbować takiego programu rano i wieczorem w dni biegające. Istotne, żebyś w tym okresie dbał o nogi i spał odpowiednią ilość czasu.

W miesiąc, jeżeli się uprzesz i systematycznie podejdziesz do przygotowań powinieneś zejść tę jedną minutę w dół, zwłaszcza, że na zadanym odcinku to będzie po 20 sekund na kilometrze.

Dzięki. Spróbuję, może się uda
Ktos jakieś pomysły jeszcze podrzuci? 
Zapisane
McBren
Opinii: (0)
Ekspert
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 47
Miejsce pobytu: Pomorze
wiadomości: 5880





Ignoruj
« Odpowiedz #6 : 24-04-2013, 21:33:45 »

 Dołożę jeszcze kilka pomysłów:
- biegaj co drugi dzień i dobrze się wysypiaj żeby organizm mógł się zregenerować,
- w większości rób biegi na wytrzymałość, dla 3km powinno być to dystanse 6km, nie pamiętam o ile wolniejsze powinno być tempo w takich biegach,
- na szybkość (w tempie startowym) biegaj serie, nie pamiętam czy po 400 czy 800m,
- poszukaj metody sprawdzania porannym tętnem czy organizm nie jest przemęczony,
- w ostatnim tygodniu możesz mocniej przygazować z treningami (treningi codziennie, a nawet 2x dziennie) i dać sobie 3 trzy dni odpoczynku przed startem (mi to wystarczało żeby się w pełni zregenerować).
Zapisane
leśnydziadek
Opinii: (0)
Użytkownik
**
Offline Offline

wiadomości: 83




Ignoruj
« Odpowiedz #7 : 25-04-2013, 17:44:58 »

moja porada. zacznij. Nie myśl o planie interwałów, dobrej rozgrzewce czy filmiku instruktażowym. Wchłonięcie tego zajmie Tobie gdzieś tak z miesiąc
Zapisane
SirAlex
Opinii: (0)
Zaawansowany użytkownik
****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Miejsce pobytu: Gdzie nogi poniosą
wiadomości: 357





Ignoruj
« Odpowiedz #8 : 25-04-2013, 20:30:06 »

I nie zapomnij o zbilansowanej diecie - bez paliwa to nawet najlepszy plan treningowy dużo nie da.
Zapisane

"Nie ma złych warunków, jest tylko złe wyposażenie."
"Praktyczność ocenia wartość"
leśnydziadek
Opinii: (0)
Użytkownik
**
Offline Offline

wiadomości: 83




Ignoruj
« Odpowiedz #9 : 25-04-2013, 21:25:13 »

a ja uważam ze w ciągu miesiąca po prostu jedz duzo, może więcej razowego chleba sie staraj Jedne miesiąc to za mało by się przestawiać na kozackie żywienie. Nie zdążysz.

Stosuj zasadę - raz poczytam na forum o diecie i biegu, po tym jak raz pobiegam


@wszyscy
nie podważam tego co tu piszecie ale wiem, że nadmiar treści zniechęca do szybkich działań ( autopsja )
Zapisane
Miszczo
Opinii: (0)
Świeża krew
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 25
Miejsce pobytu: Juchnowiec Kościelny
wiadomości: 17




Ignoruj
« Odpowiedz #10 : 26-04-2013, 15:31:49 »

moja porada. zacznij. Nie myśl o planie interwałów, dobrej rozgrzewce czy filmiku instruktażowym. Wchłonięcie tego zajmie Tobie gdzieś tak z miesiąc

No raczej o dobrej rozgrzewce nie należy zapominać. Niedużo czasu do sprawdzianu i bez dobrej rozgrzewki łatwo o kontuzję. A kontuzja na mniej niż miesiąc przed sprawdzianem to niezbyt ciekawa wizja.
Zapisane
Strony: 1   Do góry
  Drukuj  

 
Skocz do: