 |
« Odpowiedz #2280 : 25-10-2020, 18:54:04 » |
|
[...] Nikt tu jeszcze nie podał ważnego czynnika jakim jest indywidualna eksploatacja. [...]
Strzał w dziesiątkę... Osobiście mam doświadczenia użytkowania butów różnego rodzaju w różnych warunkach również tych klimatycznych. I to co Kolega zauważył - indywidualna eksploatacja - waga użytkownika, motoryka chodzenia już nie mówiąc o dbanie... Mam Kolegę który potrafi "zajechać" każdy rodzaj butów - jeszcze nie zdarzyło mu się mieć je dwa sezony. Nie wiem jak to robi ale nawet najdroższe mu się rozlatują na nogach. Poważnie, a wiem że o służbowe dba (bo w sumie musi) więc o prywatne pewnie też. Obraża się jak mu mówią że ma "platfusa" co w sumie jest prawdą... W moim przypadku znowu większość butów bez względu na cenę służy przez wiele sezonów. Mój wybór jest podyktowany już tylko wygodą - wiek robi swoje... Ostatnie można powiedzieć tanie buty kupowałem u pewnego pana szewca który robił je sam - gruba świńska skóra, gumowa przyszywana podeszwa oraz miękka skórzana wyściółka. Robił półbuty, trzewiki, z cholewką - zimowe i letnie. Były bardzo trwałe, dawał gwarancję oraz naprawiał jak ktoś mu przyniósł co rzadko się zdarzało. Nie wiem jak je robił ale były bardzo trwałe i naprawdę wygodne. Parę razy zmieniał mi podeszwę bo się starła. Niestety wiek i globalna konkurencja zniszczyły go całkowicie...
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2281 : 25-10-2020, 19:43:02 » |
|
Kolego na prawdę mnie bawisz  . Najpierw piszesz, że kupuję krajowy szajs. Podaję Ci przykłady innych marek. Później piszesz, że wszystkie były stare choć żadna z par trekków nie miała więcej niż 2 lata( Jedne 6, jedne 9 miesiący). Dalej to ignorujesz i zamiast pisać konkrety, to masz tajemniczych sprzedawców, tajemną wiedzę, gdzie sprawdzić rocznik, portale gdzie kupić i co kupić. Pozwól, że wysiadam z tego pociągu. Serio, nie chce mi się  Pozdrawiam
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2282 : 25-10-2020, 20:19:05 » |
|
@Inku Ty bawisz nie tylko mnie, tylko o tym nie wiesz, jeżeli myślisz, że ktoś w internecie będzie ci pomagał i wszystko za ciebie robił, tylko dlatego że ty jesteś zielony w temacie i nie masz o czymś pojęcia to się mylisz. Zmień nie tylko "pociąg" ale i forum. To jest konkret.
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2283 : 26-10-2020, 15:24:14 » |
|
Te buty nie są gorsze od innych powszechnie uważanych za doskonałe. To znany problem "nowoczesnych" technologii. Ten link może wiele wyjaśnić ... i rozwiać złudzenia... https://ngt.pl/thread-9164.htmlDzięki, przeczytałem wątek. Już jakiś czas temu na niego trafiłem. Poza off topami odnośnie pralek, mercedesów, to można by to zamknąć w jednym artykule, zamiast spędzać 2h. Niemniej, moje wnioski są takie, że obecnie każda firma, obojętnie w jakiej branży produkuje szajs i cena tu nie ma nic do rzeczy. Proces starzeniowy występuje losowo, bo znam przypadki używania butów ponad 10 lat i dalej są całe. W taki sposób jak na zdjęciach podeszwa odpadła mi tylko w kontraktowych UK, choć bardziej elementy bieżnika. Eksperymentalnie poczekam z klejeniem tych MONów. Jeśli zacznie odpadać podeszwa, to znaczy że są już poza datą przydatności. Jeśli pozostanie na tym samym poziomie, można wnioskować, że były nieoklejone albo zastosowano niewłaściwy klej (źle obrobiona powierzchnia).
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2284 : 26-10-2020, 19:54:20 » |
|
...Niemniej, moje wnioski są takie, że obecnie każda firma, obojętnie w jakiej branży produkuje szajs i cena tu nie ma nic do rzeczy. Proces starzeniowy występuje losowo, bo znam przypadki używania butów ponad 10 lat i dalej są całe...
Trochę to spłyciłeś  Bo cena ma znaczenie, dlatego nalegam zerknij na buty z podwójnym szyciem (Meindl, Hanwag i kilka innych ma takie modele w ofercie). Hanwag np. wymienia całą podeszwę o ile nie zniszczyłeś środka i wierzchu to masz buty jak nowe. Tylko trzeba za podwójny szew słono zapłacić.
|
Rzeczą ważniejszą od wiedzy jest wyobraźnia.
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2285 : 13-11-2020, 01:22:51 » |
|
Witam. O ile o gromach, jest opinii od groma  to o vikingach nie mogę nic znaleźć. Może ktoś używa i mógłby podzielić się opinią? Nie mają membrany i są całe ze skóry dlatego wydaje mi się że będą odpowiednie na moje potrzeby. Mam doświadczenie tylko z Haixami desert z demobilu, którym pod względem wygody czy trwałości nie mam nic do zarzucenia. Tylko, że używam ich również na motocykl, a na to są zbyt przewiewne i z racji wieku po kilku kałużach robi się mokro. Wolałbym buty bez membrany bo nie potrzebuję super wodoodporności, zależy mi żeby wiatr nie hulał dlatego wydaje mi się że będą do tego zastosowania vikingi lepsze od gromów. Poza zastosowaniem motocyklowym mają się nadawać na zimę w lubuskich lasach, oraz wiosnę i jesień w Karkonoszach. Jeśli macie inne propozycje w podobnej cenie to bardzo proszę
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2286 : 17-11-2020, 13:58:13 » |
|
Redtwo się nie tak dawno temu chwalił butami ZSU od Talana, grzebałem po olxie z Ukrainy i co się okazuje? Ich siły zbrojne mają już kolejne modele: -Letnie  Jakie buty? -Zimowe  Jakie buty? Już sobie na nie ostrzę zęby :3
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2287 : 17-11-2020, 17:59:30 » |
|
|
Przeżyć jest łatwo. Żyć trudno. Ale trzeba.
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2288 : 17-11-2020, 23:29:31 » |
|
Widziałem te Haixy, nawet fajne, tylko jedna para i jeden rozmiar, zaraz znikną.
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2289 : 18-11-2020, 08:56:25 » |
|
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2290 : 18-11-2020, 10:18:26 » |
|
W tych brytyjskich podeszwa jest z bardzo miękkiej gumy, bardzo szybko się kruszy i odpada. EDIT. Dzieje się to co w poniższym filmie, tam co prawda są assaulty, ale z pro boots jest dokładnie taka sama sytuacja. https://www.youtube.com/watch?v=Hw9AnUAnXlo
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2291 : 18-11-2020, 12:39:44 » |
|
|
CO TO SĄ BUTY PRABOS? To obuwie, które musi być wytrzymałe jak czołg, lekkie jak rewolwer, zwinne jak myśliwiec i wodoodporne jak łódź podwodna. Zapewniają komfort wszędzie tam, gdzie o jakiejkolwiek wygodzie nie ma mowy: w ekstremalnym terenie. www.prabos.pl Buty, dzięki który osiągniesz więcej.
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2292 : 18-11-2020, 20:33:09 » |
|
Powitoł Sporo dutków za buty które tylko rodzona matka umie pokochać W tych brytyjskich podeszwa jest z bardzo miękkiej gumy, bardzo szybko się kruszy i odpada. EDIT. Dzieje się to co w poniższym filmie, tam co prawda są assaulty, ale z pro boots jest dokładnie taka sama sytuacja. https://www.youtube.com/watch?v=Hw9AnUAnXlo Jakie buty? Podbiję do sklepu z filmem i pytaniem, czy to ten sam rodzaj podeszwy. Granda po całości.
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2293 : 18-11-2020, 20:49:17 » |
|
Świetnie wyglądają te buciory. Nie będę ukrywać, że jestem coraz bardziej zainteresowany Waszymi wyrobami. I chyba się skuszę po całej masie pozytywnych opinii.
|
Lepiej wejść komuś w drogę niż w dupę.
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2294 : 01-12-2020, 21:57:11 » |
|
Mam kilka pytań. Od kilku lat widoczna jest tendencja obniżania masy szpeju, zarówno tego na sobie, na plecach jak i na nogach. Ktoś tu na grupie a odnaleźć tego nie mogę wrzucał rodzaj współczynnika obciążenia ciała w trakcie marszu w oparciu o masę buta, tj. im lżejszy but tym można zabrać więcej na plecy. Teraz pytanie, jak pogodzić trwałość buta z jego masą? Od 6 lat mam Lowy Desert Elite. Twarde, ciężkie buty, które z powodzeniem mogą służyć cały rok prócz wybitnie mokrej zimy/jesieni/wiosny. Ich głównym mankamentem jest masa, bo 885g na bucie przy rozmiarze 44. To samo jest z cudownymi butami Haix Laars Gewecht (bez GTX), które przy rozmiarze 44,5/290B ważą 905g. Oczywiście inna konstrukcja, inna skóra ale prawie 2kg na nogach przy dłuższym marszu to dużo.
Czy należy odchodzić od obuwia wojskowego, które obecnie coraz częściej wzorowane jest na butach turystycznych/trekkingowych? Czy można pogodzić trwałość buta z jego masą, zachowując rozsądną cenę?
|
|
|
|
|